Filmin lineer bir konuya bağlı kalmayan öyküsü dört mevsime bölünmüş insan ömründen bir seneyi anlatıyor. Tom ve Gerri çiftinin etrafında dönen olaylar olabildiğine sıradan, olabildiğine her gün başımıza gelebilecek konulardan seçilmiş. Filmde işlenen bir yıllık zaman dilimi, bir yanıyla herhangi bir yıla çok benzediği gibi, bir yanıyla da her yıldan tamamıyla farklı. Filmde konu alınan insanların yaşları, böyle bir yaşanmışlığı bizlere hatırlatır nitelikte.
Mukayet olamadığımız bir hayat elimizden kayıp giderken yapıp ettiğimiz kadar iz bırakıyoruz şu dünyada. Kimimiz ekip biçtiği bir bahçeyle, kimimiz zor bela sahip olduğu otomobiliyle, kimimiz uykularını elinden çalan mutsuzluğuyla akıllarda kalıyor. Tanrı bir rahibin ağzından kullarına seslenirken, güzel izler bırakan kullarını sonsuz bir hayata davet ediyor. Yönetmen Leigh rahibin ağzından hatırlatıyor tanrının vaadini ve dünya hayatının beyhudeliği ile manidarlığı arasındaki çizgiyi birbirine zıt karakterler üzerinden çiziyor. Mary'nin hayata tutunmak için kendine biçmeye çalıştığı sahte karakterlerin iticiliğini, onu itici bulan ama en az onun kadar sahte olan Ketie'nin yapmacıklığı üzerinden sunuyor. Anlamsız olanı resmetmekle yetinmeyen Leigh anlamsızı zıddıyla birlikte sunarak anlamlı olanın güzelliğini vurgulu bir hale getiriyor.
Tom ve Gerri'nin sadeliğini ve sıradanlığına karşı mutlu olan hayatları, modern dünyada mutluğu bir tür arzu nesnesine dönüştürmüş bir dolu insanın hayallerinin çok uzaklarında bir yerlerde duruyor. Küçücük bir bahçeyi ekip biçmek, dostlarıyla mangal keyfi yapmak gibi 'basit' formüllerle mutluluğun zirvesindeki bu iki yaşlı insan, mutluluğu yanlış kapılarda arayanlar için oldukça iyi bir örnek teşkil ediyor.
Film boyunca ekilip, biçilen, yok olan ve yeniden canlanmaya hazırlanan bostan, insan ömrüne dair çizilen bir alegoriyi resmediyor. Yine filmin dört epizodun ilki olan baharda anne karnındaki bir bebek ve son epizot kışta ise ölen bir kadın ve zaman zaman tekrarlanan tren yolculuğu teması aynı alegoriye hizmet eder nitelikte.
Avrupa sinemasının ahlaki çöküş temalarının tam tersine aile ve inanca dair yapıcı tutumuyla Ömrümüzden Bir Sene parmakla gösterilecek bir yapım olma özelliği taşıyor. Geçtiğimiz yıl en iyi orijinal senaryo dalında Oscar'a aday olan filmin süresi biraz uzun olsa da, kendinizi bıraktığınızda sizi çok da rahatsız etmeyecektir.
Yazan - Yöneten: Mike Leigh
Tür: Dram / Komedi
Yapım: İngiltere / 2010
Oyuncular: Jım Broadbent, Lesley Manvılle, Ruth Sheen, Peter Wıght, Olıver Maltman