HER ESERİNDE BACH VAR
Resime başladığı ilk yıllarda ve akademik hayata başladığı sıralarda daha klasik ve modern tarzda resimler yapan Mahir, son zamanlarda çağdaş bir dil kullanmaya başlayarak kendine özgü soyutlamaları yapmaya başlıyor. Çalışmalarındaki derinlik algısı tuvaldeki renkli betimlemelerle buluşarak görsel bir şölene dönüşüyor. Müzik ise onun eserlerinin vazgeçilmez bir parçası. Eşi piyano eğitimi alan sanatçı evdeki müzik kitaplarını karıştırırken kendine en çok Bach''ın yakın olduğunu hissediyor ve Bach''ın notalarını tuvale dökmeye başlıyor. Kendi deyimiyle ''Bach''ın müziğini ressamca bir tavırla'' resimliyor. Notaları renklendirirken hepsini ayrı bir anlam yüklüyor ve eserlerinin alt yapısını matematikle destekliyor. Mahir, son dönem çalışmalarında arka planda olup biten, görünmeyen ve algılanmayanın betimini yapıyor. Retrospektif sergisiyle ''Somuttan soyuta geçişimin bir göstergesini oluşturmak istedim'' diyen Mahir, müzik resimlerinde Bach''ın binbir sayılı keman sonatını ele aldığını ve her bir notayı kendi renklerine kodladığını söylüyor.
İmge dünyası sınırsız
Mahir''in imge dünyası geniş ve sınırsız. Sonsuzluk, zaman ve kainatın yapısı gibi konuları da tablolarında işliyor. Kendi imge dünyasını yansıtırken yansıma, karşıtlık ve üç boyutluluk kavramlarını da sorguluyor. Hayatta her şeyin odaklanma olduğunu dikkat çeken Mahir, yansıtılmak istenen duygunun kendiliğinden yansıdığının, bunun için ekstra çalışma yapmaya gerek olmadığının altını çiziyor ve ekliyor, ''Bir insan yoğunlaştığı zaman muhakkak bir şey çıkıyor. Morandi elli yıl şişe resimleri yapmış başka da bir şey yapmamış ama Morandi olmuş.''