Sinemanın ifade etme aracı olmasının dışında söz söyleme biçimini çoklu argümanlar sayesinde güncel ve hedefe uygun şekilde kurgulayabilme yetisi malum. Birbirinin benzeri hikayelerin birbirinden çok farklı olması da özgünlük sınırının sonsuz havuzu da böyle oluşur. Benzer şeyleri anlatan filmlerin çok farklı sonuçlar ortaya koymasının sebebi de bu özgünlük ve özgürlük alanıdır.
BİR YANDA NETFLİX, BİR YANDA İRAN
ÜST HİKAYE FARKLI, VURGU BENZER
Konular bambaşka gibi görünse de vurgu yapılan alanları çok benzer ve esasında derdi de aynı...
Önce hikayelere göz atalım...
Kahraman’da ise alacak-verecek meselesi sonrası hapse düşen ve kurtulmak için çare arayan bir adamın, bulduğu altınları kendisi için kullanmayıp sahibine teslim etmesi ve bunun kahramanlık hikayesine dönüşmesi anlatılır. Bu kahramanlık hikayesinin yaşandığım mecra sosyal medyadır. Televizyonun ve sosyal medyanın etkisi ile kahraman olan adam, yine sosyal medyanın etkisi ile bir anda sahtekar sıfatına ulaşıyor. Bunu çözmenin yolu da vardır ama kahramanımız vicdanını dinliyor ve en baştaki hedefine ulaşamıyor. Bunun ne olduğu, nasıl sonuçlandığı çok da mühim değil.
SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ VE...
YÖNTEM FARKLI, HİZMET AYNI
Benzer vurguları olmasına rağmen birbirinden bambaşka türde, yöntemde, hedef kitlede karşılık bulan iki film, sinemanın gücünün de işareti. Kabul edilsin ya da edilmesin, ticari ve bağımsız olarak nitelendirdiğimiz iki çeşit film yapma yöntemi var. Bu tercihlerin hedef kitleleri de farklı. Fekat neticede insana ve insanlığa hizmet ediyor.