|

Yönetmen Biray Dalkıran'dan 'Cennet' filmi için birbirinden iddialı özel efektler

Ali Murat Güven
00:00 - 22/09/2007 Cumartesi
Güncelleme: 22:37 - 20/09/2007 Perşembe
Yeni Şafak
Yönetmen Biray Dalkıran'dan 'Cennet' filmi için bi
Yönetmen Biray Dalkıran'dan 'Cennet' filmi için bi

“Araf”
adlı korku-gerilim filmiyle reklâm sektöründen sinemaya iddialı bir geçiş yapan genç yönetmen
Biray Dalkıran
'ın ikinci uzun metrajlı filmi
“Cennet”
in kurgusunda son aşamaya gelindi. Filmde, daha önce ABD ve İngiltere'de çekilen gişe filmlerinde kullanılmış yüksek düzeydeki bazı özel efekt ve 3D animasyonlar ilk defa başarıyla uygulandı. 27 çekim gününde tamamlanan filmin yüzde 80'i Şile'nin doğal ortamında, geriye kalan
“cennet manzaraları”
ve
“uçma planları”
ise 5 günlük bir çalışmayla kapalı platoda çekildi. Filmin genelinde 20 dakikadan fazla yer tutan hayâl ve cennet sahneleri için İngiltere'nin önde gelen animasyon stüdyolarında çalışan bir özel efekt ekibinden destek alındı.
Günde 18 saat süren plato çekimleri sırasında Türk sinemasında özel efekt kullanımı adına pek çok
“ilk”
in yaşandığı
“Cennet”
te, uçma sahnelerinin inandırıcı olabilmesi için kurulan dört ayrı karmaşık düzeneğin
“Harry Potter”
filmlerinde kullanılan düzenekler ile tıpa tıp aynı olduğu belirtiliyor.
Filmdeki
“cennet manzarası”
efektlerinde kullanılan teknik ise 1998 yılında yönetmen
Vincent Ward
'ın yönettiği ve başrolünü
Robin Williams
'ın üstlendiği, görsel efekt dalında Oscar ödüllü
“What Dreams may Come”
filminde kullanılan teknik ile tamamen aynı. Bu ileri özel efekt Türkiye'de ilk defa
“Cennet”
filminde uygulanırken, ayrıca yine ilk defa bir Türk filminin tamamında
“kamera map”
tekniği,
“matte paint”
uygulama ve
“motion track compositing”
teknikleri kullanıldı.
“Cennet mekânları”
nın tamamı ise 3D animasyon görüntülerden oluşmakta.
Yapımı
Kültür Bakanlığı
tarafından da desteklenen
“Cennet
”, komedi ile dramı harmanlayan bir yapıt ve4 Ocak 2008 tarihinde gösterime girecek.

17 yıl önce